Ghidul pacientului

SERVICII MEDICALE ASIGURATE SI CONDITII DE INTERNARE

  • Pachetul de servicii de baza – se acorda asiguratilor si cuprinde serviciile medicale, serviciile de ingrijire a sanatatii, medicamentele, materialele sanitare, dispozitivele medicale si alte servicii la care au dreptul asiguratii;
  • Pachetul minimal de servicii - se acorda persoanelor care nu fac dovada calitatii de asigurat si cuprinde servicii de ingrijire a sanatatii, medicamente si materiale sanitare numai in cazul urgentelor medico-chirurgicale si al bolilor cu potential endemoepidemic, monitorizarea evolutiei sarcinii si a lauzei, servicii de planificare familiala, servicii de preventie;

1. Pachetul minimal cuprinde servicii medicale acordate in regim de spitalizare continua si de zi si se acorda in situatia in care pacientul nu poate dovedi calitatea de asigurat.

1.1. Criteriile pe baza carora se efectueaza internarea pacientilor in regim de spitalizare continua sunt:

a) urgenta medico-chirurgicala in care este pusa in pericol viata pacientului sau care are acest potential pana la rezolvarea situatiei de urgenta;

b) boli cu potential endemoepidemic pana la rezolvarea completa a cazului;

c) nasterea.

1.2. Criteriul pe baza caruia se efectueaza internarea pacientilor in regim de spitalizare de zi este situatia de urgenta medico-chirurgicala.

1.3. Pentru criteriul urgenta medico-chirurgicala, spitalul acorda serviciile medicale avand obligatia sa evalueze situatia medicala a pacientului si sa il externeze daca serviciile medicale de urgenta nu se mai justifica. La solicitarea pacientului se poate continua internarea in regim de spitalizare continua cu suportarea cheltuielilor aferente serviciilor medicale spitalicesti de catre pacient pentru perioada in care serviciile acordate nu mai reprezinta urgenta.

2.Pachetul de baza

1. Serviciile spitalicesti sunt de tip preventiv, curativ, de recuperare, de reabilitare medicala, paliative si cuprind: consultatii medicale de specialitate, investigatii, tratamente medicale si/sau chirurgicale, ingrijire, medicatie, monitorizare si supraveghere, cazare si masa.

2. in functie de durata de spitalizare, asistenta medicala spitaliceasca se acorda in regim de:

a) spitalizare continua;

b) spitalizare de zi.

3. Asistenta medicala spitaliceasca in regim de spitalizare de zi cuprinde ingrijiri de tip acut si ingrijiri de tip cronic si se acorda cu respectarea urmatoarelor criterii de internare:

a) urgente medico-chirurgicale ce necesita supraveghere medicala pana la 12 ore in conditiile stabilite in norme;

b) diagnosticul nu poate fi stabilit si tratamentul nu poate fi efectuat si/sau monitorizat in ambulatoriu.

4. Asistenta medicala spitaliceasca in regim de spitalizare continua cuprinde ingrijiri de tip acut si ingrijiri de tip cronic si se acorda cu respectarea urmatoarelor criterii de internare:

a) nastere;

b) urgente medico-chirurgicale si situatiile in care este pusa in pericol viata pacientului sau care au acest potential, ce necesita supraveghere medicala continua;

c) boli cu potential endemoepidemic care necesita izolare;

d) bolnavi aflati sub incidenta <LLNK 12009 286 10 202 109 48>art. 109, 110, 124 si 125 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificarile si completarile ulterioare, si in cazurile dispuse prin ordonanta a procurorului pe timpul judecarii sau urmaririi penale, care necesita izolare ori internare obligatorie, si tratamentul persoanelor private de libertate pentru care instanta de judecata a dispus executarea pedepsei intr-un penitenciar-spital, precum si tratamentul pacientilor din penitenciare ale caror afectiuni necesita monitorizare si reevaluare in cadrul penitenciarelor-spital;

e) afectiuni pentru care diagnosticul si/sau tratamentul nu pot fi monitorizate in ambulatoriu sau spitalizare de zi.

5. Factorii de care trebuie sa se tina cont cumulativ in luarea deciziei de internare in regim de spitalizare continua sunt:

a) severitatea semnelor si simptomelor prezentate de pacient;

b) predictibilitatea medicala a unei evolutii negative, nedorite a pacientului;

c) nevoia pentru si disponibilitatea analizelor/investigatiilor diagnostice;

d) epuizarea resurselor diagnostice si terapeutice in celelalte domenii de asistenta medicala.

6. Pacientii care prezinta un bilet de internare pentru spitalizare continua vor putea fi programati pentru internare, in functie de afectiune si de gravitatea semnelor si simptomelor prezentate si de disponibilitatea serviciilor unitatii spitalicesti solicitate.

Proceduri de internare

Documente necesare la internare

1. Bilet de internare de la medicul de familie sau specialist;
2. BI/CI ,Certificat de nastere pentru copii;
3. Dovada calitatii de asigurat, prin:

  • Adeverinta de salariat pentru persoanele incadrate in campul muncii sau dupa caz:
    - cupon de pensie in original (pentru pensionari)
    - cupon de somaj in original (pentru someri)
    - adeverinta de elev/student (pentru elevi/studenti);
  • Adeverinta de ajutor social sau cupon de ajutor social, pentru persoanele care primesc ajutor social;
  • Adeverinta eliberata de Casa de Asigurari de Sanatate, pentru persoanele care se asigura facultativ
    sau care se afla in intretinerea unui asigurat.

Nu se solicita bilet de internare in urmatoarele situatii:

- nastere;

- urgente medico-chirurgicale;

- boli cu potential endemoepidemic, care necesita izolare si tratament;

- bolnavi aflati sub incidenta <LLNK 12009 286 10 202 109 48>art. 109, 110, 124 si 125 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificarile si completarile ulterioare, si in cazurile dispuse prin ordonanta a procurorului pe timpul judecarii sau urmaririi penale, care necesita izolare ori internare obligatorie, si tratamentul persoanelor private de libertate pentru care instanta de judecata a dispus executarea pedepsei intr-un penitenciar-spital, precum si tratamentul pacientilor din penitenciare ale caror afectiuni necesita monitorizare si reevaluare in cadrul penitenciarelor-spital;

- cazurile care au recomandare de internare intr-un spital ca urmare a unei scrisori medicale acordate de medicii din ambulatoriul integrat al spitalului respectiv, aflati in relatie contractuala cu casele de asigurari de sanatate;

- transferul intraspitalicesc in situatia in care se schimba tipul de ingrijire;

- transferul interspitalicesc;

- spitalizare de zi, daca se acorda servicii de: chimioterapie, radioterapie si administrare de medicamente pentru care este necesara aprobarea comisiilor de experti constituite la nivelul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, precum si monitorizarea bolnavilor cu HIV/SIDA, administrarea tratamentului pentru profilaxia rabiei, monitorizarea bolnavilor cu talasemie;

Este important sa respectati orice instructiune speciala pe care o primiti in legatura cu internarea dvs.; la solicitarea personalului va rugam sa puneti la dispozitie datele de identitate corecte precum si actele ce demonstreaza calitatea dvs. de asigurat.
In timpul spitalizarii, s-ar putea sa fie necesar transferul dvs. intre sectii. Acest lucru se va realiza cu scopul de a imbunatati calitatea ingrijirii dvs. sau a altor pacienti din spital. Facem apel la cooperarea dvs. in aceasta privinta. In cazul spitalizarilor de zi va atragem atentia ca acestea se fac pentru o procedura sau interventie chirurgicala minora ce nu necesita spitalizare in regim continuu deci nici costurile hoteliere nu se regasesc in cadrul acestui tip de spitalizare.

Obiecte necesare la internare

  • Medicatia curenta completa, inclusiv medicamentele naturiste sau fara prescriptie pe care le luati, astfel incat sa avem o imagine completa a anamnezei dumneavoastra.
  • Obiectele si materialele necesare igienei dvs. personale in spital:
    • Crema si aparat de barbierit ;
    • Pieptene si perie de par ;
    • Prosop, burete si sapun ;
    • Periuta si pasta de dinti ;
    • Pijamale / camasa de noapte ;
    • Halat si papuci ;

    Daca nu le detineti, sau le-ati uitat acasa, sau nu lea-ti putut aduce datorita starii dvs. de urgenta, ele pot fi aduse cat mai repede de un apartinator, sau pot fi cumparate cu preturi accesibile de la magazinele acreditate de spital sa comercializeze astfel de materiale in perimetrul sau.

  • Obiectele de valoare nu se pastreaza cu dvs. in spital: Spitalul nu ii asuma responsabilitatea pentru obiectele de valoare ca de exemplu bani, bijuterii si alte bunuri personale. Pacienii sunt rugati sa trimita acasa prin intermediul rudelor bunurile personale, inclusiv obiectele de valoare, bijuteriile si documentele importante. Pastrati numai sume mici de bani (suficienti pentru cheltuieli zilnice, sau eventual pentru acoperirea cheltuielilor ocazionate de drumul de intoarcere de la spital acasa).
  • Nu uitati! Comunicati personalului spitalului numele, adresa si numarul de contact ale rudei dvs. cea mai apropiata.

Proceduri de externare

Momentul si ziua externarii va vor fi anuntate cu o zi inainte de medicul curant , lucru ce va va permite sa va puneti la punct cu cele necesare externarii:

  • Anuntati-va familia sau ruda cea mai apropiata de externarea dvs.. Daca nu aveti mijloace personale (telefon mobil) pentru acest lucru, solicitati ajutorul personalului spitalului;
  • Solicitati biletul de externare intr-un singur exemplar – cu una din copii urmand sa va prezentati la medicul de familie pentru inregistrare si eliberarea eventualelor retete medicale . Pentru ce anume este medicatia, cat de des si pentru cat timp trebuie sa o luati ? Daca aveti nelamuriri , intrebati medicul curant inainte de a pleca.
  • Aveti nevoie de un certificat medical pentru angajatorul dvs. ? Nu uitati sa solicitati acest lucru inainte de externare.
  • Interesati-va daca aveti nevoie de o programare la Ambulatoriu sau de tratament prelungit ; Anuntati-va furnizorul de servicii medicale / ingrijiri la domiciliu de faptul ca vi se va face externarea

Reguli de vizitare

Securitatea mediului spitalicesc

Folosirea telefoanelor mobile sau a statiilor de emisie-recepie este interzisa la etajele cu pacienti sau in preajma zonelor de tratament a acestora deoarece interferenele electromagnetice pot bruia echipamentul medical esential care monitorizeaza starea pacienilor.
Folosirea telefoanelor mobile cu camera foto este strict interzisa.
Folosirea camerelor video in scopul filmarii este strict interzisa.
in anumite situatii, acest lucru poate fi permis numai cu aprobare, iar o asistenta sau alt membru al personalului va monitoriza filmarea.
Va rugam sa luati la cunostinta faptul ca un comportament neadecvat din partea rudelor sau pacienilor nu va fi tolerat. in cazul unei astfel de situatii, paza sau gardianul vor fi chemati.

Facilitatile spitalului

Servicii religioase

Spitalul pune la dispozitie pacientilor, la solicitarea acestora, servicii religioase prestate de preotul ortodox Filimon Adrian ,desemnat de Episcopia Husului si avand calitatea de angajat al unitatii noastre. De asemenea , in curtea unitatii noastre se ridica prin grija Fundatiei “Ecaterina Constantinescu ” un salas religios de o rara frumusete , la care puteti apela deja pentru slujbele oficiate de preotul paroh Giusca Petru .

La sosirea in sectie

Dupa sosirea in sectie, un medic va va examina. Acesta trebuie informat de eventuala medicatie pe care deja o luati.
Cand va internati, va rugam sa aduceti reteta cu dvs. Orice medicatie pe care o aveti trebuie predata personalului medical / de asistente de la internare. Pe perioada spitalizarii, medicul dvs. poate recomanda teste si proceduri care se efectueaza in alte departamente si pentru care trebuie sa fiti disponibil. De aceea, este recomandabil sa ramaneti in apropierea sectiei dumneavoastra si sa nu parasiti zona unde ati fost internat.

Programul de masa

Veti avea la dispozitie un meniu. Daca urmati o dieta speciala, trebuie sa informati medicul curant sau asistenta medicala care se ocupa de dvs. Mesele sunt servite la orele urmatoare :

  • Micul dejun: 8: 00 AM
  • Pranz: 13:00 PM
  • Cina: 18:30 PM

Retineti ca Spitalul Municipal de Urgenta “Elena Beldiman” Barlad ii sfatuisete pe vizitatori sa evite introducerea in spital a oricarui tip de mancare.
Spitalul nu isi asuma raspunderea oricaror reactii adverse pe care pacientii le pot suferi din cauza alimentelor care nu au fost pregatite sau furnizate de catre spital.

Accesul la informare

Pe durata tratamentului, trebuie sa va simtiti liber sa discutati despre conditia dvs. cu doctorul, asistenta, asistentul social sau terapeutul. Acesta va ofera explicatii si va permite sa-i adresati intrebari sau sa cautati lamuriri referitoare la orice subiect care va poate fi neclar.

EXTERNAREA  PACIENTILOR

Externarea pacientului se face de catre medicul curant si se va comunica pacientului cu cel putin 24 de ore inainte. Medicul curant va completa Biletul de externare si scrisoarea medicala in care va consemna diagnosticul la externare, starea pacientului, tratamentul medical, indicatii privind regimul alimentar, data controlului medical si numarul de zile de concediu medical(dupa caz).In cazul externarii pacientului la cerere, i se va explica riscurile la care se poate expune. Medicul curant consemneaza in Foaia de observatie solicitarea de externare a pacientului, iar acesta este pus sa semneze ca a solicitat externarea. Documentele care se elibereaza pacientului la externare:
  • Bilet de externare;
  • Scrisoare medicala;
  • Certificat de concediu medical(dupa caz);
  • Adeverinta medicala(dupa caz);
  • Reteta medicala;
  • Decont de cheltuieli

EXTERNAREA PACIENTILOR

Externarea pacientului se face de catre medicul curant si se va comunica pacientului cu cel putin 24 de ore inainte. Medicul curant va completa Biletul de externare si scrisoarea medicala in care va consemna diagnosticul la externare, starea pacientului, tratamentul medical, indicatii privind regimul alimentar, data controlului medical si numarul de zile de concediu medical(dupa caz).In cazul externarii pacientului la cerere, i se va explica riscurile la care se poate expune. Medicul curant consemneaza in Foaia de observatie solicitarea de externare a pacientului, iar acesta este pus sa semneze ca a solicitat externarea. Documentele care se elibereaza pacientului la externare:
  • Bilet de externare;
  • Scrisoare medicala;
  • Certificat de concediu medical(dupa caz);
  • Adeverinta medicala(dupa caz);
  • Reteta medicala;
  • Decont de cheltuieli